Semasa

Lelaki hiina cara orang bersolat dalam bas Surau Bergerak akhirnya terima padah apabila

Tindakan seorang lelaki mempersendakan cara orang beragama Islam solat di dalam bas Surau Bergerak, mengundang kemarahan netizen.

RAMAMAN VIDEO TERSEBUT ADA DI BAWAH SEKALI

Video yang dimuat naik di laman TikTok itu menunjukkan, wanita yang juga perakam video itu terdahulu bertanya dengan lelaki terbabit bagaimana cara orang Islam bersolat dalam bas tersebut.

“Budak bingai ingat orang kat dalam bas (surau bergerak) tu solat macam tu. Sudahlah menghina agama Islam. Kalau tak pernah solat, jangan nak hina,” kapsyen dalam video tersebut.
“Anak siapa ni? Minta mak bapak dia tengok perangai anak dia. Entah-entah tak pernah solat. Nak bergurau tetapi langsung tak berfikir panjang.
“Memang budak ini kurang iman. Kalau iman dia kuat, takkan sampai nak ajuk macam tu. Minta kena pijak budak-budak tak ada abad ini.
“Macam manalah dia boleh berpuasa sedangkan syarat berpuasa itu kena ada akal. Kau kalau depan mata aku, memang merah dah muka kau. Yang tukang rakam pakai tudungg tu semua kafir,” kata netizen.
“Kesian ibu bapa yg melahirkan anak yg mcm ni…. ada anak OKU lebih baik dari anak yg macam ni…. sama mcm org jahilliah yg mempersendakan org islam zaman dulu dulu.. cuma ini org jahiliah zaman moden… ini lah contoh cerminan ibu dan bapa.” – Hang Nadim

Sumber: Info Roadblock JPJ/POLIS

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *