Semasa

“Dari kecil aku tatang dia, selamba kau beIasah..” Bapa Rembat Menantu Kaki PukuI

Selain ibu, ayah merupakan lelaki pertama yang hadir dalam hidup seorang gadis serta menjadi penyeri dalam kehidupan dan menjaganya saban waktu tanpa mengenal erti penat.

RAKAMAN VIDEO KEJADIAN TERSEBUT DI BAWAH SEKALI

Ada juga orang mengatakan, biasanya, semasa kecil anak gadis akan lebih rapat dan manja dengan ayah berbanding ibunya. Oleh sebab itu, kasih sayang pada ayah tak pernah hilang walaupun sudah besar.

Semasa insiden itu berlaku, si bapa kelihatan memegang rotan sambil ditemani beberapa rakannya atas tujuan ingin mengajar menantunya itu.

Si bapa kemudian mer0tan dan menen.dang menantunya yang tidak melawan tetapi hanya sekadar menahan puku.lan itu dengan kedua belah tangannya.

Sebelumnya, menantunya bukan sahaja mengabaikan tanggungjawab sebagai seorang suami bahkan turut mendera isterinya itu.

“Kalau ibu bapa kamu tak reti mengajar kamu, biar saya yang ajar kamu. Kamu tahu tak yang ibu bapa kamu datang merayu pada saya?” katanya sebelum meninggalkan menantunya itu di tepi jalan.

Difahamkan, kejadian itu tidak diketahui dimana serta tidak diketahui daerah dan tarikh spesifik kejadiannya.

Semoga tindakan seorang bapa mentua ini menjadi pengajaran kepada ibu mahupun bapa di luar sana, pertahankanlah anak sendiri yang disalah laku, dipu.kul, dide.ra oleh suami jika terbukti benar anak sendiri di pihak yang benar.

Diharapkan lelaki tersebut juga sudah mendapat pengajaran dan berubah ke arah yang lebih baik.

“Terbaik tu klau mnantu kurang ajar belasah jer biar dia rasa kita besarkn ank susah payah senang je nk pukul ank orang mk ayah tk pnah ajar .biar bpk mntua ajar. Baru tau lngit tinggi ke rendah.” – Asma

“Terbaik bagus buat macam tu bagi ajar menantu .kaki pukul bini seorang ayah takan biar anak nya kena pukul .itu tanda kaseh sayang ayah pada anak sanggup berkorban” – Mohd Sopi

“Aku yg besar kn dia..lelaki pertama yg dia cintai adalh abahnya iaitu aku…org pertama yg beri kasih sayang aku iaitu aku abahnya…aku lepas kn nya sbb dia suka kn kau ..jgn kau pukul dia anakku.. kalau kau tak suka nya lg..serahkan dia kepada..ku kembali…” – Zamroy

Tonton Video :

Sumber Mypendidik

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *