Semasa

Video: 26 Jam Tak Kelua Sndiri, Doc Trpaksa Vakum Kepala Ank, Akhirnya Ain Edruce Dedah Nama Anak

Nampaknya selepas hampir dua minggu menjadi seorang ibu, pengacara Ain Edruce sudah mula menga.muk di aplikasi TikTok!

Ain yang sebelum ini terkenal dengan video bersahaja semasa sarat mengndung tetap tidak berehat untuk membuat video baharu di aplikasi tersebut.

Kali ini apa yang melucukan ialah video yang dihasilkan oleh Ain itu membawa maksud bahawa beliau sudah lama tidak mendapatkan tidur yang lena.

Ini memandangkan perlu berkorban masa demi anak sulungnya itu.

Maklum lah, bila ada anak kecil ni mesti lah perlu korban masa tidur untuk menjaganya.

Lebih-lebih lagi sekarang ni pun Ain masih lagi dalam tempoh berpantang.

Seperti biasa, setiap video yang dilakukan oleh Ain pastinya membuatkan peminatnya terhibur.

Ditambah pula dengan mimik mukanya yang dilihat seperti tak cukup tidur.

Video: Lama Tak Cukup Tidur Sejak Ada Anak, Ain Edruce ‘Mengamvk’ Lagi!

Dalam masa yang sama, ada juga antara mereka yang sedang mengalami perkara sama seperti Ain iaitu simptom kurang tidur semasa menjaga anak.

Nanti lama-lama mesti Ain dah terbiasa kena bangun pagi-pagi bagi susu atau tukar pampers anak kan.

Lepas ni dah boleh lah Ain buat TikTok dengan baby tu kan, tak sabar rasanya nak tengok anak-beranak ni!

Dedahkan Nama Bayi

SELEPAS hampir dua minggu bers4lin cahaya mata pertama, pelakon dan pengacara Ain Edruce akhirnya mendedahkan wajah dan nama puteri sulungnya itu kepada umum.

Ain atau nama sebenarnya, Nurulain Edruce, 30, berkongsikan nama anaknya ringkas, Soraya yang membawa maksud kecantikan menerusi saluran YouTube miliknya pada Selasa.

“Nama anak saya Soraya… sebab nama bapa dia panjang, tiga patah perkataan.

“Kawan-kawan saya pun dah bertanya nak tengok gambar anak saya, saya kongsikan ini bukan untuk menunjuk atau apa…

Sekadar ingin berkongsi kegembiraan kami bersama, our little Soraya,” katanya.

Ain pilih nama Soraya untuk anak perempuannya.

Menerusi video itu juga, Ain berkongsikan pengalamannya yang terpaksa bertarung lebih 26 jam untuk melahirkan buah hati pertamanya itu.

“Saya masuk hospital 18 Mei pukul 12.30 tengah malam dan baby selamat bers4lin pada 19 Mei pukul 1.30 pagi. Bayangkan berapa lama saya lalui proses itu.

Nama anak saya Soraya… sebab nama bapa dia panjang, tiga patah perkataan.

“Dokt9r terpaksa vakum kepala anak untuk senangkan proses bers4lin dah Alhamdulillah semua berjalan lancar.

“Kesan vakum pada kepala anak pun dah tiada sekarang,” katanya.

Wajah Soraya didedahkan kepada peminat selepas dua minggu dilahirkan.

Ain selamat melahirkan Soraya pada 19 Mei lalu di sebuah pusat perub4tan swasta di Subang Jaya, Selangor.

Pelakon drama siri Kekasih Paksa Rela itu mendirikan rumah tangga dengan ahli perniagaan, Muhammad Amirul Hafiz, 28, pada 13 Disember 2019 di Magica Hall, Quill City, Kuala Lumpur.

Gaya pakaian Ain Edruce dalam p4ntang, jadi perhatian?

Kuala Lumpur: Pengacara dan pelakon, Ain Edruce, 30, dengan sinis menegur segelintir netizen di media sosialnya yang mempersoalkan cara dia berpakaian ketika masih berp4ntang selepas mel4hirkan anak, baru-baru ini.

Terdahulu, Ain selamat mel4hirkan cahaya mata sulungnya, bayi perempuan seberat 2.79 kilogram secara normal pada 19 Mei lalu di sebuah pusat perub4tan swasta.

Ain yang hampir dua minggu berp4ntang, menjelaskan tiada masalah baginya untuk ke hospit4l membawa bayi membuat pemeriksaan dokt9r dengan gaya yang selesa di pakai.

“Pantang hari ke-10. Jangan bising pula aku pakai macam ini. Bawa bayi buat pemeriksaan dekat hospit4l. Lepas tu, aku balik.

“Apapun, terima kasih juga kepada kalian yang sudi mengirimkan ucapan tahniah.

Tak sempat nak balas semua. Alhamdulillah, sekarang Ain dah ada ‘baby’,” katanya.

Walaupun belum berkongsi foto bayinya di media sosial, Ain ada membuat perkongsian memuat naik foto dia bersama bayinya yang berada di dalam kereta sorong.

“Foto penuh bayi akan dikongsi sebaik suami benarkan. Apa-apa saja mengenai anak, biar Amirul buat keputusan.

Insha-Allah, kalau dah dibenarkan nanti, Ain kongsi,” katanya.

Bagaimanapun, baru-baru ini Ain yang menggayakan padanan baju kemeja lengan panjang dan seluar panjang berwarna hitam.

Malah teruk dikecam segelintir netizen yang mempersoalkan cara dia berpakaian ketika berp4ntang.

Geram dengan dakwa4n tidak berasas dibuat kebanyakan netizen itu, kali ini Ain memberi penjelasan mengenai gaya pemakaiannya pada foto dimuat naik di Instagram supaya tidak timbul pelbagai andaian kurang enak lagi.

Ain yang juga pelakon sitkom Jenaka Kampung Kalut (JKK) di TV3 Ain bernikah dengan suami, Amirul Hafiz Mustaffa pada 13 Disember 2019.

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Leave a Reply

Your email address will not be published.